Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

söndag 19 april 2009

Ytlig/ förebygger?

ytlig eller förebyggande`? kalla det vad du vill men jag kör med barnolja överallt jag kan tänkas få bristningar(mera) varje kväll(när jag kommer ihåg det:P) fast än jag läste i mamma guiden(?) igår att det inte finns bevisat att det hjälper utan beror på hormonerna och så klart att huden tänjs ut och blir tunnare...men för många försvinner det eller bleks så pass att det försvinner mycket utav dom i alla fall, men eftersom jag redan sedan tonårs tiden då hormonerna sprutade &jag rusade upp i vikt(ungefär som nu då:P)& fick en massa bristningar på mina stora broobisar, låren , och så klart kärleks...så vet jag att jag lätt får det och attraktiva är dom då inte så har vi tur så kanske man kan föebygga lite och slippa dom!

Super gott fika hos emeli, självklart var jag tvungen smaka lite av allt och mera fikande ska det bli för när Niklas kommer hem ska vi dit och fira henne och Dick igen:)...jag kanske även far dit i morgon..vem vet:P
Efter det for jag förbi pär o linda som hunnit fara bort vilket var synd men tur i sig för jag hade bråttom hem och klä på mig för att följa sabbe på hennes agility, tror det blir klockers när jag ska testa det dära med Doris sedan, där var det världen coolaste Bullmastiff som hade samma fula mutta som Doris så vi kom fram till att det är Bull´et i namenet som gör att dom får en bull(framstjärt)

Erik ringde han och ida hade redan kommit till mig som tur var hade jag förutspått det och lämnat nyckeln på det hemliga stället som alla vet, dom började med kaffet och vi for hit, markus kom även och vi surrade om bröllopet men så klart svamlade vi bort allt så stackars ida vart nog inte nå klokare o det hon egentligen ville få ordning på, för er som inte vet det är jag en av värdinnorna eller om det heter toastmaster, skit nervös eftersom det är första gången och jag tror hon börjar ändra sig;P
Dom lämnade oss markus,sabina o jag försökte oss på söndas filmen, han länade oss och sedan har vi surrat om bakstavligt talat allt från bäbisar i magen till döden...helt otroligt hur mycket vi hunnit prata och hips vips var klockan halv 12 bara för mig att he mig i duschen och dyka i sängen,..men jag hamnade här och skrev veckans inlägg om min sjukt intressanta dag....oj så glad jag kommer vara när jag kan gå tillbaka och läsa detta...njet men sagt och gjort, God natt!:)

4 kommentarer:

  1. jag tror jag använde bodybutter och smorde in mig när jag väntade Linus. ju kletigare desto bättre och jag klarade mig från allt vad bristningar heter, men om det berodde på det...

    SvaraRadera
  2. Ja fyfan, bristningar är INTE kul. Jag fick typ alla mina övertidsveckan och under förlossningen (!) fick jag en massa. Så jag vill nog tro att det är en blandning av att huden töjs och hormonerna sprudlar :-) Hur dom än uppkommer är dom INTE trevliga! Nåja, hur mår du och bebben då? Vi vill ju såklart ha en magbild VARJE vecka :-)

    SvaraRadera
  3. jag förstår dig angående smörjningen,. jag var dålig med det och därav har bristningar dykt upp- skyller på att jag var dålig på att smörja, känns bättre då ;)
    jag vet dock av en salva man kan smörja in på utsatta ställen, och då ska bristningarna försvinna, det är värt att testa =)) man måste dock vara duktig på att dricka vatten under tiden vilket jag är urusel på! får dock inte användas om man är gravid eller ammar..

    haha, per o johan har inte jobbat ihop, dom har spelat hockey =P

    SvaraRadera
  4. Kan säga att det inte funkar med att smörja sig. Det har bara med hormonerna att göra, så slösa inte pengar på onödiga cremer osv. Om du fått bristningar som ung är det stor risk att du får det nu också. Och ja, bristningar bleks med åren, men dom försvinner aldrig. Men det är charmigt med bristningar. Ett bevis på att man haft ngt fint inuti sig

    SvaraRadera