Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

torsdag 16 april 2009

sanningen!

Alla bloggar jag läser och alla jag pratar med så verkar alla från dag ett av graviditeten bara tycka det är underbart och oj så skönt att få en mage mm...
Sanningen är faktiskt den att jag tycker det är sjukt jobbit att gå upp så mycket i vikt nu i v17 så har jag gått upp lite mera än 8 kg och tro mig det syns och känns, ja jag vet att det försvinner och jag har hela livet på mig och banta ska njuta av denna tid osv osv...men jag gör det inte!inte just nu
Klart det är kul att vara gravid och vart enda litet livs tecken i magen är UNDERBART jag skulle inte vilja vara utan denna upplevelse men samtidigt är det så otroligt jobbigt,finns ingen som passar inget utav det jag äger!
Det är en sak att magen växer det är faktiskr rent utav vackert med gravida kvinnor,..andra men inte på mig:P

läste i en av böckerna vi fick av BM tillslut kom jag på vikt uppgång där det stor ...i dagens sammhälle är det så pressat på kvinnor ang vikt så det kan vara jobbit att gå upp i vikt..mm (inte citerat)
så sant så sant!

jag är en ytlig ytlig människa !



En då mycket mindre jag!



Nej nu har jag tyckt nog synd om mig själv, så nu blir det duschen sedan sängen!
God natt!

5 kommentarer:

  1. Men du, du ser ju jääätte mager ut på den undre bilden med dej o Hanna?! Jag VET att det inte är lätt att uppmuntra när man känner såangående vikt och sånt, men du är IAF fin som du är och kommer förbli super snygg än om magen blir stor ;)

    SvaraRadera
  2. Men du, alla är vi olika ju. Självklart så måste du få tycka att det är jobbigt. Du kommer säkert få höra/har redan hört hur vacker du är och att dom där extra kilona klär dig för att du var så smal innan, men VISST det är så enkelt för ngn annan att säga, varför skulle det var lättare för en smal att gå upp i vikt? Jag fullkomligt avskyr att gå upp i vikt och se hur min kropp bara blir fetare och fetare occh det är ingen hemlighet. Jag driver kring ämnet om min kropp VARJE dag. Leons öron kommer snart blöda av tjat om hur feta lår jag fått hur stor röven blivit, om celluliter som kan dra åt helsike osv osv. Jag KAN inte hjälpa det. Det är MIN kropp - det är så jag ser den. Jag längtar givetvis efter lillan jättemycket och vill inget hellre än att träffa henne här och nu och visst är det en speciell känsla att hon faktiskt växer i mig, men jag hatar ändå att vara tjock och oformlig. And beleive me, kommentarerna dom har bara börjat, vi har hela sommaren (då vi ockås ska visa oss i bikini på stranden) att stå ich le då folk klappar oss på magen. Själv ska jag ta på mig en sopsäck, ta sats och springa ner i vassen där ignen kan se mig. Där ska jag ligga fr Juni till augusti - vi kanske ses där? Kram på dig

    SvaraRadera
  3. det är klart att inte alla tycker det är toppen att vara gravid, jag tyckte däremot det,men jag förstår samtidigt de som inte gör det! jag hade tyvärr den 'turen' att inte bara bli stor om magen, utan hela jag,det var väl en aning jobbigt, men i överlag hade jag en bra grav. jag förstår dina tankar och jag tycker absolut att du ska få känna som du gör! allt är inte alltid på topp! men jag måste bbara få säga att du har en jättefin mage! :)

    SvaraRadera
  4. Men lilla vän!! Jag vet exakt hur det känns. Jag hade det SÅ jäkla besvärligt med ryggen, mest ryggslutet så vissa dagar tog jag mig inte ur sängen.. var tvungen ligga blixtstilla i sängen. Sen började ju njuren tjorva. Så i slutet fick jag åka in och ut från jukhuset för kontroller.. Fick till och med övernatta i typ 4 dagar på BB utan att jag fick komma hem med någon bebis. Till råga på allt var jag fet, fula och finnig. Jag fullkomligt HATAR att vara gravid.. men det är SÅ värt det när den där lilla krabaten kommer upp på bröstet! Det är en sån fantastisk känsla!!! Sen försvinner dom där kilona, och fort går det. Jag tror jag var nere på noll efter typ 2 månader. Kunde börja ha mina vanliga kläder igen efter en månad. Så håll ut!! Om du någon gång mår dåligt så gå tillbaka och läsa mina sista inlägg. Var extra bitter veckan som jag gick över :-)

    SvaraRadera
  5. Du är vacker kära du:) se det som en tillfällig graviditetsgrej bara. Det är ju en bebis inte liksom extra kilon som du lagt på dig för att du käkat godis och glömt motionera. Du är charmig du. Pussen och ha en bra helg
    Friday

    SvaraRadera