Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

onsdag 4 mars 2009

Svar

oj vad kul det är med kommentarer!!!
Ialla fall så fick jag både en komentar av Malin och en Anonym om utomkväves..och eftersom internet på jobbet verkar vara segare än segast, men vad kan man förvänta sig när komunen betalar...

Ialla fall så fick jag fara på en läkar(gyn) undersökning som visade att bäbis låg där den skulle men jag skulle få fara på ett tidigare UL för att se så allt var som det skulle i alla fall och för att få bekräftat det själv så jag kunde andas ut, dom ringde när dom fått remissen och sade att det inte skulle bli något tidigare UL pga att dom inte tyckte det behövdes....(?)
Allt jag ville var ju bara att få se den lilla pulsen där inne så man kan andas ut,.fatta så länge det är till V18 man har ju nästan gått halva tiden innan man får se att det är ett litet liv där inne!
Så var det med den historia i morgon (idag är snart slut) är det bara 25 dagar kvar till UL och dom känns lika långt borta som bäbis själv!:P

Äckligt vilken tur jag haft idag, först ringde ju svärmor som sagt och bjöd på lunch sedan på jobbet så orkade jag itne hämta ett parkeringstillstånd så jag ställde bara P skivan till 19,00 som jag så klart glömde bort så 19,30 sprang jag ut och ändrade den och när jag kom upp igen till jobbet så såg jag och hanna NVS köra och kolla på bilarna;P tur!
Sen när jag kom till skift nr 2 såg jag att jag jobbade dag lördag super underbart jag var hel inställd på att det var en kväll bara för att hela helgen skulle bli förstörd, och det bästa är ju att Niklas ska dömma små pojkar i hockey lördagen på dagen så det passade ju super!

Sen hoppas jag bara att dom har fixat skotern på servicen så vi kan få fara en sväng på söndag skulle bara vilja åka en bit så man kan få grilla en korv och mysa ute=)
Nu ska jag läsa innan jag somnar,..sov gott!

5 kommentarer:

  1. Okej, du är en liten snusare du!:) men det känns ändå inte som att snus är lika farligt som rökning för det lilla livet.. För röker man så får ju inte bebisen nog med syre, vet inte riktigt hur det är med snus. Men det är ju inget man drar in i lungorna iallafall.. Vad säger din BM?
    Hehe okej, så ni ska alltså försöka hålla er. Starkt gjort isåfall om ni klarar det:) vi vill då veta. Jag är alldeles för nyfiken för att inte veta, och så känns allt så mycket lättare med planeringen innan. Typ färg på kläder och kanske vagn. Hur bebisrummet ska se ut och ja du vet :) Sen så tror jag även att vi kommer få en helt annan relation till bebisen i magen.. Istället för att säga den blir det hon eller han, ja du fattar :) Har ni nån liten aning om vad det kan vara då? Det sägs ju att mannen bestämmer könet med tanke hur då Niklas har det i hans släkt. Mest pojkar eller flickor? :)
    Har inte handlat några stora grejer, det enda jag har köpt är 2 bodys i typ vitt & brunt. Kunde inte hålla mig, dom var så söta :) Nja någon ordentlig bebismage har jag inte fått än. Är bara ett litet put längst ner som syns mest mot kvällarna. Hur har du det själv då med lillmagen? :)

    SvaraRadera
  2. Men grattis till lillen i magen! :) När är du beräknad? Hoppas att allt gå bra! :) Therese

    SvaraRadera
  3. Va? Varför misstänkte hon utomkveds?? Vilken tur att du fick komma och kolla upp det och att bäbben byggt bo på rätt ställe:-) Vad spännande med ul! Det är verkligen en häftig upplevelse att se den lilla sprattla omkring där inne. Dock var jag jävligt besviken efter vårat ul, hon som gjorde det var SÄMST. Hon hittade inte ens fötterna på ungen utan var tvungen tillkalla en överläkare. Och fötter hade han:-) Sen fick vi två ruskigt dåliga bilder!!Fast jag hann ju iofs vara med om några ultraljud:p Har ni nån gissning på kön?? Har ni börjat köpa något? Hur går det med snusningen? :-)

    SvaraRadera
  4. Okej, jo precis. Det kan jag förstå. :) Jo, med mig är det bara bra. Själv då? Jobbar och står i? :) Förresten, hur går det med snusningen? Kan tänka mig att det är svårt att sluta :)

    SvaraRadera
  5. Läser att ni väntar smått, grattis och lyckönskningar till Er och bebis :-)

    SvaraRadera