Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

onsdag 4 mars 2009

ett till litet inlägg!

Nu har jag hunnit äta lunch på Nodo med svärmor och sedan gick jag och johanna en prommis med Doris till Ide poolen för att se om vi kunde hitta något dära från komun pengarna, dom hade fina vinter jackor men inte är jag sugen på att köpa en Vinter jacka där för 3800 spänn få 700 av komunen för att sedan ha en kommun stämpel på den...dåligt byta att köpa kläder dära istället för på Grolls som ialla fall hade Didricksson,..men får se om dom kanske har nån rea senare!
Sen han vi gå på Åhlens och där hittade jag 2 till av sophi kinsellas böcker så nu vet ni vad jag kommer att göra ett tag fra, över:P...köpte även en dassbok =)

Vi träffade madde som grattade, duktiga hon är klar med skolan till hösten men inte som barnmoska så hon förlöser mig då inte denna gång:P
men efter att min barnmosrska misstänkte utomkväves på mig så kan jag inte slappna av och som madde sa så visste hon en person som var gravid magen växte o allt men sedan på UL så var det inget där..min mardröm nu när man börjat planera och längta !
Jag kommer verkligen bli en höns mamma som jag är redan nu:P... hur ska jag stå ut till 30 innan UL!...

Nu ska jag ringa killen och höra när han kommer hem ikväll sedan ska jag fara och jobba, ursch så tungt det var att fara och jobba idag!...blää!

5 kommentarer:

  1. Okej, men 30/3 är ju inte sååå långt bort ändå:-) Jag har då inte ens fått boka än, ska ringa nästa vecka, lär nog få tid nångång i början på april. Den 8:e har vi gått 18 fulla veckor så nångång då kanske!
    Ja jag vet, man är hemskt känslig. Kan gråta för ingenting! Fast det har nog mycket med rökningen att göra också. Det har jag ju slutat med efter 9 års intag. Så inte har man ju varit på sitt bästa humör precis :P
    Har du rökt eller snusat?
    Har ni hunnit köpa nåt klädesplagg till bebben än och ska ni ta reda på kön på UL om det går?:) Många frågor nu!

    SvaraRadera
  2. Men va? trodde hon hade det var utomkveds? sånt måste man ju kolla upp, inte bara säga ngt om för tusan, det kan vara farligt!! men man brukar ha väldans väldans ont i maggen då, min syrra hade för 100 år sen. Men jag tror att det är iaf en liten bebbo som ligger och sprattlar där inne :)

    SvaraRadera
  3. Vafan, min långa kommentar som jag nyss skrev verkar inte ha sparats.. Jaja, bara börja om då :P
    Är ju inte så länge kvar till den 30/3, men jag vet.. Tiden går så oerhört sakta nu, och speciellt då man väntar på nåt! Vi har inte ens fått boka UL än, ska ringa nästa vecka eftersom att barnmorskan inte tyckte att jag skulle boka för tidigt. Har gått 18 fulla veckor den 8/4 så lär väl bli att vi får tid nångång då..
    Jo jag vet, man är grymt känslig nu. Jag gråter för minsta lilla sak! Har iofs slutat röka också efter 9 års intag, så det påverkar ju säkert en del också.. Är ingen trevlig sambo ibland!:)
    Har du rökt eller snusat? Och har ni köpt nå bebiskläder än? Tänkte om ni vill veta kön på UL om det går?:) Många frågor!:)

    SvaraRadera
  4. Aha, du ska godkänna kommentarerna före såg jag nu... Ja nu får du då många!:)

    SvaraRadera
  5. hejsan tänkte bara skriva att mensvärk kan man ha när man är gravid, det är livmodern som växer och det kan kännas lite som mensvärk =)
    Vad gäller utomkveds, hade din bm verkligen misstänkt det så hade hon skickat dig för utredning om det på en gång, för som jag har förstått av utomkvedshavandeskap så är det inget man bör gå runt med.

    SvaraRadera