Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

tisdag 24 februari 2009

laxpaj

vet inte vars jag fick skaldjurspaj från:P
ialla fall så består den utan en vanlig paj botten fast med ost i!

100g margarin
2,5dl vetemjöl
1dl riven ost
3tsk salt
3-4 msk vatten

sen nagga botten och pensla med ett ägg...låt den vila i 30 min innan den ska in i ugen i 18-20 min på 200g, sen ska den kallna

när den är kalls å ska man sätta på röran som består av

gravad lax
rödlök
räkor
dill
rom(löjrom eller vad det heter:P den man kan köpa på burk på affärn)
citronpeppar
allt ska skäras i små bitar för att sedan blandas med cremefriesh...efter smak!
super gott om man pressar citron över och har en sallad till!...mumma!!

Niklas är i LIF och pular med skotern och jag ligger och håller på att hungra i hjäl, så nu ska jag ringa honom så jag inte hinner dö!:)

Btw så köpte vi en ny glass i går när vi handlade SIA citron med lakris...super gooood!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar