Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

lördag 22 november 2008

Khennel träff!

I går när jag slutade jobba for jag till trummag där N hade hunnit dricka någon öl, sedan begav vi oss mot Lif där det vart någon mera grogg och en massa Whiskey för honom och pappa m,..

Dom han diskutera hur vi ska bygg huset och hur mkt dom tycker om varanndra och allt sånt väldigt viktigt,..även det självklara...Finnans krisen!...jag och B fick mest skratta!

Så väl hemma 01,30 så begav han sig på Kalles tror egentligen att han bara han dit och vända för han var hemma lika snabbt
(han hann dock ta en fischermans snapps, för att slippa borsta tändewrna;P??)
och sov ännu fortare så morse kl 08,00 när vi skulle fara till skellet på khennelträff så fick jag dra upp han och Doris ur sängen!:P..

När väl kommit in i skellet efter att ha kört på lite cykleväg osv så kom vi fram till rätt adress och som det var kul att se alla, ska lägga upp lite kort sedan "farmor" var helglad över att se D=)
Doris var solklart minnst utav alla i kullen,..saknade dock 2 tikar men det lät som att dom skulle vara större änn henne, eftersom staffar har blivit så högbenta nu så var ju Khennelmamman förtvivlad att hon inte behållt Doris istället som är så pass låg=)...
Det var även några från rottis kullen där...stora bjässar=)

vi skulle göra en övning med Bollar godis och trasa och matte /husse för att se vilken belöning hunden uppskattar mest, eller väljer först!
då leker man med alla sakerna och man leker själv med hunden sedan lägger man ut bollen trasan godiset ( o i detta fall N) på ett led och går iväg med vovven en bit och släpper sedan för att se vilken hunden tar först,..
en del hundar gick bara där i från och luktade på något annat eller bara tittade på sakerna och gick sedan iväg men INTE DORIS BO ULLA..
hon gick först och tog en boll i munnen nästa med tassarna för att sedan äta upp godiset (Samtidigt) för att sedan försöka få med sig trasan ...till N...Vi fick oss ett gott skratt....snacka om hund med beslutsångest..sådan matte sådan hund;P

sitter på jobbet nu och ska alldeles strax börja jobba,..är väldigt lungt och skönt, tror även jags ka fråga min arbetskamrat för helgen om denne vill jobba morgon i morgon ist så kanske jag kan hitta på något i kväll,...vet bara itne om jag vågar;O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar