Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

tisdag 5 maj 2009

Bäbis V 20+4

igår var jag hos barnmorskan och fick ytterligare en massa papper så nu ska jag till föräkringskassan och börja söka om havandeskaps, som jag har förstått det så är det bra om man börjar i tid för dom är inte dom snabbaste,..
i alla fall så trode jag att jag bara skulle dit för att hämta papprena men väl där fick jag lyssna på bäbis(Maj-Björn som "farfar" kallar bäbis;P) hjärta och på nått sätt vart det ännu mera verkligt än vad det var efter UL=)
Hjärtat arbetade på bra 140 slag!
jag har även känt första sparken i helgen, så nu går jag varje dag och hoppas på en till, nog för att jag säkert hinner känna men ändå=) tänkte även bjuda på en bild från nu V20+4 efter lite påtryckningar:)
uppifrån sett..




Idag har jag varit på jakt efter en ny dammsugare, äntligen!
Niklas fyllde som sagt år i går å då fick både han och jag pengar av mamma och pappa som bidrag till en och hans min när han öppnade det kuveret hade jag kunnat betala stora pengar för att få ha kvar;) han gillar för det första inte hushålls grejer i pressent det betalar han heller själv för medans jag är helt tvärt om det är ju så tråkiga pengar så jag blir överlycklig när jag får sånt=)
Ialla fall så hittade jag en efter ha varit runt i helge piteå han på Nelab hänvisade till å med mig på ångsågen för den han rekomenderade hade dom slut, förhoppningsvis vart det en bra affär men även det är ju svårare än att köpa en bil:P
Sedan så var jag och johanna med nå papper på kommun så det är bort gjort och i samma veva kom emeli och sabina och fikade o surrade en stund, alltid lika trevligt!

Nu har jag på börjat maten duktig hemma fru som jag är i veckan, ikväll blir det disskution ang "Ulla", jag hade ju tagit mitt förnuft till fånga och tyckte att vi skulle vänta ett år tills D är "färdig" om en hund nu nånsin blir det;P samt att vi kommit in i rutinerna kring bäbis(maj-björn) och eventuellet att uppfödaren då skulle få ta valpar på Doris och vi behålla en utav dom om hon nu inte lackar ur totalt på MH testet samt röntgen av armbågslederna och höfterna så klart... men det ska vi väl hoppas går som det ska även om hon är en vek liten jäkel;P
men då visar det sig att Nikke gått å blivit mera kär så nu ska vi ner och prata med uppfödaren och se hur hon är osv, den som lever får se helt enkelt=)

3 kommentarer:

  1. Men Linnea, jag ser ju inte dina fötter :D
    Hörra, jag sågett hus på blocket i Lillpite, är itne det ngt för er?

    SvaraRadera
  2. Tror på en liten kille.. Åh du Malla vänta du bara så ser du snart inte dina fötter du me.. heheh men du vet vi som har små söta fötter dom ser vi inte redan nu ;-)

    SvaraRadera
  3. nu börjar det verkligen hända grejer :D

    SvaraRadera