Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

torsdag 2 april 2009

finnar

sen jag vart preggo så har jag finnar på axlarna och dom ger sig aldrig och det är så otroligt äckligt så när vi duchar så får niklas skrubba och skrubba men nu när han är borta ser jag dom växa....huvva!

hann så klart inte skura och dammtorka idag för så klart han jag somna en sväng för att vakna ca en timme efteråt i paniken, kl var då 5 jag hade inte hunnit äta middag och hanna och malin kunde inte följa på klädpartyt johanna visste jag jobba så jag mer eller mindre tvingade sabina att följa, bara för att:P
väl där så var det super trevligt, hittade ett litet baby set med byxa body och en mössa samt en till linne body med korta ben som var så super söt:) fanns inte så mkt baby kläder men trevligt sällskao och sjukt gott fika, så linda nu vill vi att du lägger upp receptet på dom dära bollarna som din mamma och syster gjorde, GODA!=)

efter det så hade sabina bestämmt fika med sara så jag följde till stan och hörde med johanna så vi gick en kort sväng med det var trevligt, nu kämpar jag för att hålla upp ögonen så det blir john blund för min del nu:)
finns det nå snark medel för hundar??:P

God natt!

4 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    receptet på arraksbollarna? superenkelt är det!
    1 paket sockerkaksmix, 2 msk kakao blandas ihop. SMält 100g smör eller margarin, tillsätt det med det andra och häll även dit 1 dl arraksessens (satsumas), arbeta ihop. blir väldigt lös så ställ in i kylen en stund så det blir lite fastare konsistens. rulla sedan bollarna till önskad storlek och avsluta med att rulla dom i brunblandat strössel (vi hade tyvärr bara det mörka ströslet, men gick bra det med. ser dock lite roligare ut med några ljusbruna korn) :)
    hur enkelt låter inte det ?! =P

    kul att ni kom igår! fyndade ni nåt roligt på stan ?

    SvaraRadera
  2. Men du, du kan bara ignorera Annas kommentar som hon var så snabb med, jag kankse kan lotta fram en vinnare istället :D
    Priset är ju verkligen fantastiskt!
    JObbar du idag? eller ska du upp til fjälls? jag ska nämligen springa på gina senare, hittade lite grejs där igår som jag vill ha men ides inte stå i den förfärliga kön :P
    Tänkte om du hade lust att hänga!

    SvaraRadera
  3. förresten, enligt mig så är arraksbollarna godast frusna :)

    SvaraRadera
  4. Ja snark plå¨ster lär väl knappast hjälpa .. Annars så tror jag att hunden skulle få sova i eget sovrum om den snarkade hehe

    SvaraRadera