Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

måndag 23 mars 2009

Hemma!

Oj vilken händelserik helg!
Först så fick vi oss många grattulationer och skratt fredagen, jag fick agera fyllechafför och sedan kom lördagen och vi var uppe med tuppen for och körde en ganska lång tur med skoter och när vi kom upp på fjället så låg det en ren som förmodligen djärven bitit i ryggen för att den ska leva men maten ska vara varm och så hade korparna ätit upp ögoenen på stackaren så pappa fick döda den stackaren som låg där och plågades!
Sedan efter 10 min på skoter i blåst och oväder så somnade jag när vi kom till stugan och väcktes när maten var klar=)
Söndag kom och vi var uppe med tuppen igen och jag skulle få testa mina fiske kundskaper så före 8 var vi ute på isen i det vindstilla kanon vädret och där var vi hela dagen till 15,30, jag fick så klart ingen fisk medans dom andra kyckades få en så dära 20 st:P jag hann även somna några gånger och tur var så tog lars av mig solglasögonen men ändå lyckades jag få ränder och är knallröd i ansiktet:P
Sen bar det av till vougga och lämna doris samt träffa Niklas som ska stanna där i veckan medans jag ska hem och jobba till onsdag, köra tillbaka till jäkkvik och hämta upp lars och vi började våran färd hemmåt, vi hann köra i 20 minuter tills vi ser hur det ryker på sidan av vägen och en bil ligger på sidan, vi ser bara en hand slå mot rutan så vi stannade och sprang dit, han tänka en miljon tankar och var livrädd att det skulle finnas barn där!
Men som tur var så var det bara en liten man från kina som var i chock och inte hade gjort illa sig , lars ringde polisen för att få dit bärgningsbil osv,..då frågar polisen han pratar med om mannen är full? lars svarar att han vet inte för han är i chock så svårt att avgöra!
då sade polisen ja för närmsta polis är i arvidsjaur så det är en bit bort så vi skickar bara bärgningsbilen....
Och tänkte vi, för när vi såg spåren där han har farit av så tänkte då vi att antigen har han somnat eller kört påverkad men men tur vi har polisen som angagerar sig....eller inte!

Väl hemma så stannade jag hos mamma orkade verkligen inte köra hem, men se beck orkade jag visst inte heller:P

Nu efter helgen består bara svår ångest inför nästa helg, jag jobbar bara i natt och tisdag sen är jag ledig hade då tänkt åka upp till vougga och vara där till på söndag.jag hade glömt bort utställningen på lördag så då måste jag köra hem fredag kväll och niklas var lagomt onöjd över detta spec när vi inte träffats något på 2 veckor , och jag hade gärna stannat...varför var inte uts en söndag!?!

Nu ska jag fara in till stan för att gå en prommis har jag tur får jag med mig malin!

2 kommentarer:

  1. hehe, gullunge. Saknar dig.
    Liten man från Kina= Kinesdvärg?????
    Ingen fisk??? Med ditt tålamod???
    Röd i ansiktet = bättre ön att vara
    genomskinlig som jag är just nu.

    Din pappa är cool som tordes:)
    Puss Puss Puss F

    SvaraRadera
  2. Oh shit pomfritt, jag glömde svara på ditt SMS!! Jag är en bad bad person :P Sorry, nåmen iaf måndag är en kass dag, jobb på A till 16 - hem i typ 20 min - hämta fabbe ta han till innebandyn - hem snabblaga middag - lägga fabbe - jobba till 23!! Sen stupar jag i sängen! Men jag kommer gärna på en promm påååå onsdag då du vaknat till liv? Imorrn har jag ett möte kl 13 sen jobb till 17, så om du kan onsdag, om det är nice väder?

    SvaraRadera