Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

fredag 16 januari 2009

3 ben

Läste just Angelicas blogg om att yambi endast använder dom nödvändigaste tassarna nu när det är kallt, det gör även D om hon fick så skulle hon gärna bli buren!
Imorse när jag var ute och rastade henne så lekte vi lite på baksidan av vårat hyreshus där det förrut har vart en byggarbetsplats och hon gjorde allt för att inte stöta i snön med tassarna samtidigt som hon sprang som omhon blivit stucken i baken, då tittade våran älskade granne ut från balkonen och sade att han trode hon hade fått något under tassarna för hon använder dom inte,...nej nej föräkrade jag honom om hon fryser bara om fötterna och vill ha skor:P
ee...fick jag tillbaka...det är våran kamp hund det!;P
ialla fall så var jag himla glad att jag just idag tog upp skiten hon la i väg för nu vet jag ju att dom har ögonen på oss, eller det har jag ju vetat hela tiden men hallå!...samma älskade människor som dök upp i tidningen för ett tag sedan!


Ja lusten efter hus försvinner verkligen inte sånna hära dagar!

Natten till i går sov jag i LIF och på mrgonen släppte jag bara ut D och lade mig i soffan efter hon kuttrat utanför dörren ett bra tag så släppte jag in henne, sedan när vi for och hälsade på TuvenVägen så gjorde vi samma med hundarna och hur underbart är det inte!..
man märker även hur ogfantligt bra hon trivs att bra springa ute och hitta på egna rackartyg och slippa gå i stan och höra min oror hela tiden samt det dära jäkla kopplet:P

Har jag skrivit att D har lärt sig hur man öppnar dörrar?..när jag tog med ehnne på toan för att jag skulle duscha så ser jag hur hon ställer sig upp och kämpar med att få hantaget i munnen, men ännu är hon för litenen och skönt är väl det sedan gjorde hon samma sak mot pojkrummet för där har vi hundmaten!....ajja baja vovvse gull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar