Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

torsdag 7 maj 2009

en dag tidig!

jag är en dag tidig men jag hade inte annat för mig=)
jag läser alltid vad som händer för bäbis på niomanader.se, men det står ju alltid olika på alla sidorna, vilken rekomenderas?

Vecka 21
Bebisen: Nu är barnet ca 25 cm långt och cirka 380 gram tungt. Det har fortfarande gott om plats att röra sig fritt i din livmoder och kan sparka högt upp pch långt ner. Ibland kanske du inte känner något alls och då sparkar bebisen säkerligen in mot ryggen på dig. Födelsedatum kan fastslås med en veckas felmarginal åt vart håll mot bakgrund av huvudets storlek, som är cirka 5 cm i diameter. På flickor formas vagina, och äggstockarna innehåller redan över sex miljoner ägg. Innan hon blir fruktbar kommer antalet att vara reducerat till 3-400 ägg. På pojkar är pungen fortfarande tom.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar läsa en massa olika, jag google på "gravid v .." alltså den vecka jag är i åsåå kollar jag några av de sidor som kommer upp, och jag håller med, det står verkligen olika, det kan skilja flera 100 g på bebisen vikt!

    SvaraRadera
  2. Vart det ngn vagn förresten?

    SvaraRadera
  3. Hej hej jag brukar läsa på gravid.se , håller helt med d står så himla olika på varenda sida! ...

    SvaraRadera