Om mig

Jag lever ett underbart liv med min kära sambo Niklas och våran hund Doris & nu väntar vi vårat första barn!

måndag 20 april 2009

NNNEEEJ!!!

Är som sagt i LIF där dom bjudit på super god mat, éfter maten gick vi över till faster& farbror på fika där jag fick veta att dom tagit bort ALI så självklart började ju jag böla,helt otroligt vilken lip sill jag är nu mera, han levde ju verkligen på övertid, men ändå!

Ialla fall så sa mamma att hon gick över med mig i 12 dagar...samt att hon hade problemmed rygg slutet och fogarna...så summan av kardemumman, jag kommer gå över tiden och få en trotsig tjej!... eftersom jag redan har problem i ryggen och i eftermiddag har det varit värsta dagen någonsin!...ska ringa och kolla upp detta i morgon, mamis order!=)

Nu så mår jag illa, tror det är för att jag är så mätt:P i morgon hade jag tänkt fara förbi farmor innan hemgången...hon hade påpekat hur länge sedan det var jag var där ida..det kommer hon minnsan i håg;)

6 kommentarer:

  1. Oh nej ont i ryggen är inte kul och hur lätt är det att ligga på mage å få massage??
    Jag gick över mer än 2 veckor med Fabbe...det var itne kul, jag hoppas dock att detta barn kommer brås mer på Leons släkte när det gäller att komma till världen, både Leon och hans syster kom 1 månad tidigt men då var dom ändå stooora. Fabbe var ju så sen men ändå bara 3390g. Blir spännande det här...jag kan acceptera en vecka över men sen fåre fan vara nog :P

    SvaraRadera
  2. Ja, se till att få det dokumenterat tidigt! Glöm inte heller att ansöka om havandeskapspenning i tid. För dom har låååååånga handläggningstider på FK. Jag fick besked om att jag vart beviljad när jag redan varit hemma någon vecka, och då för att jag låg på och pressade fram ett svar. Dom är inte speciellt roliga att ha å göra med:-) Jo, med oss är det bra. Leo växer så det knakar och utvecklingen går framåt.. i rasande fart. Det börjar sakta gå in att han inte är min lilla baby nå mer.. Satt och grinade mig igenom bildmapparna från när han var nyfödd:-) Fortfarande ett jäkla nervvrak och en lipsill. Hormoner som sprutar ur alla håll och kanter:-) Jobbar du mycket nu?

    SvaraRadera
  3. Nee jag ska inte ansöka om det, tror det är svårt att få och sen kan man både stå och sitta och gå på jobbet så det ska nog gå :) Sen går jag på semester 13 juli och efter det ska jag vara mammaledig så jag tror inte det behövs. Jag är nog mer i behov av en assistent istället :)
    Ska du ansöka? Du har väl en del lyft i jobbet som inte är så bra?

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att du kan behöva gå till en sjukgymnast och få lite övningar om du redan har ont i ryggen sen havandeskapspenning tror jag du kan söka om du har tunga lyft mm.
    Inte kul med ryggont redan.. hoppas det går över.
    Själv börjar mina fogar göra ont men lite pina får jag tåla :-D

    SvaraRadera
  5. det där med tjej tror jag ni kan glömma.. ;P

    SvaraRadera
  6. Men du som är ute och går så mycket!! Mycket mer än så ska du ju inte göra heller :) Passa på å njut nu medan du har nått att skylla på ;P

    SvaraRadera